سيد علي سيد علي ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره

سيد علي عشق مامان و بابايي

اندر حكايت آموزش

1391/3/28 12:52
نویسنده : مامان علی
110 بازدید
اشتراک گذاری

لازم نیست راه دوری برویم. حتی ماهواره هم نمی‌خواهد. همین طوری کلی از محصولات صوتی و تصویری ساخت فرنگ(!) برای کودکان دارد مجازی و واقعی فروخته می‌شود. از بی‌بی انیشتین که قدیمی‌ترین و احتمالا معتبرترین‌شان است بگیر، تا آموزش زبان و دورا و گوسفند زبل و سری موسیقی موتزارت برای کودکان و این چیزها.

من تقریبا از هیچ کدام از این‌ها استفاده نکردم. به جایش هی مجبور شدم بگردم دنبال محصولات بومی. کلی گشتن توی طبقات شهر کتاب و سایت‌های فروش اینترنتی و استمدادخواهی از مادرهای هم‌درد، رسید به چیزی حدود 15 الی 20 سی‌دی صوتی که محصول بومی شریف و باکیفیت تولید کرده بودند. این وسط تقریبا هیچ محصول تصویری خوبی نبود و دست آخر به همان مدرسه‌موش‌ها رو آوردیم که همچنان از هر تولید بومی کودکانه دیگری ساده‌تر، مودب‌تر و دلنشین‌تر است.

محصولات موسیقایی هم چندان حال خوشی ندارند. به جز چند نفر (مثل سودابه سالم) که واقعا عمر گذاشته‌اند روی کار موسیقی کودک و تعدادی محصول خوب تولید کرده‌اند، تک و توک محصولات موسیقی خوبی می‌شود پیدا کرد؛ مثل چند کار از نشر مدرسه و کار حمیدجبلی و ثمین باغچه‌بان و معدود کارهای دیگر. همین! تمام شد. من مانده‌ام و کودکی که حالا دلش می‌خواهد توی صدا و موسیقی غرق شود و ذهن‌اش را برای حفظ کردن تمام شعرهای جهان باز کرده و... دستی خالی. بضاعتی کم‌مایه.

این تازه حال و اوضاع موسیقی است، که کلی دل‌سوز و پاسوز دارد. راستش، اوضاع محصولات قرآنی برای کودکان از این هم بدتر است. خیلی بدتر. مدتی است دارم در به در دنبال یک محصول صوتی می‌گردم که قرآن باشد برای کودکان، اما جز چند track قرائت قرآن توسط قاریان نوجوان و چند تا از این نرم‌افزارهای آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن (که برای اين سن مناسب نیستند) چیزی نیست. تازه آن‌ها هم اغلب نه کیفیت صوتی و تصویری دارد و نه جذابیت دیداری و شنیداری.

مانده‌ام یعنی  با این همه نهاد و موسسه فرهنگی و قرآنی و اسلامی (بگذریم از حجم ادعا و برنامه و بودجه!) هیچ کار جدیدی نشده است؟! کسی نیست یاری کند ما را؟!

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)